DAG VAN DE ONDERNEMER! Interview WijBusinessNieuws

Interview: Aanstekelijk enthousiasme bij ThePhoneLab

Voor De dag van de ondernemer vandaag een interview met Boris Blijham van ThePhoneLab

Aanstekelijk enthousiasme bij ThePhoneLab

Foto: ThePhoneLab

Wat begon als een winkel van twee studenten is inmiddels uitgegroeid tot een mooi bedrijf op meerdere locaties. ThePhoneLab is gespecialiseerd in het repareren van telefoons, tablets en laptops. Klanten kunnen zonder afspraak binnenlopen waarbij de reparatie met 30 minuten uitgevoerd wordt en kunnen tevens meekijken door middel van een open balie. Het van origine Amsterdamse bedrijf heeft inmiddels drie winkels in de hoofdstad en winkels in Haarlem, Utrecht, Den Haag en Alkmaar waar ook B2B klanten geholpen worden. Wij spraken oprichter en eigenaar Boris Blijham hierover.

Als je Boris vraagt naar ThePhoneLab, wordt er met een bevlogenheid gesproken die aanstekelijk werkt. Het bedrijf heeft als kernwaarden om transparant te zijn.

“Dat zien we ook terug in de reviews. Zo’n 7.000 reviews en we scoren een 9,5 uit 10. Het is voor ons belangrijk om duidelijkheid te scheppen naar de klant. Zit er stof in de oplaadpoort, dan halen we dat kosteloos weg. Het hebben van een open balie zorgt er ook voor dat klanten ons vertrouwen, ze kunnen het hele proces volgen. We hebben geen geheimen.”

Een bedrijf dat behoorlijke ontwikkelingen doormaakt en waar klanten positief over zijn. Bezit je, om dit te kunnen bereiken, over een bijzonder ondernemerstalent?

“O, daar moet ik even over nadenken… Ik krijg wel te horen dat ik een soort inspirator ben. Ik wil er graag voor zorgen dat medewerkers ook persoonlijke groei en ontwikkeling ervaren op de werkvloer. Daarnaast ben ik eerlijk en oprecht en probeer iedereen erbij te betrekken, ervoor zorgen dat mensen zich op hun gemak voelen als ze hier werken en onderdeel worden van het bedrijf.”

Als je iets zou mogen aanpassen binnen het bedrijf, wat zou dat dan zijn?

“Op dit moment is het zo dat iedereen een vast salaris krijgt, maar ik zou het leuk vinden als medewerkers iets meer de vruchten plukken van betere resultaten. Dat er bijvoorbeeld een winstuitkering komt voor alle specialisten. Zo heeft iedereen er belang bij om ervoor te zorgen dat de resultaten verbeteren en groeit het verantwoordelijkheidsgevoel.”

Nog even terug naar het begin van ThePhoneLab, hoe is het bedrijf gegroeid tot wat het nu is?

“ThePhoneLab is begonnen met een winkel aan de Marnixstraat in Amsterdam. Ik was nog bezig met mijn master. Het ging eigenlijk heel goed en zodoende konden we ieder jaar een nieuwe locatie openen. Zo ook buiten Amsterdam. Daar merkten we wel dat je weer op nul begint. Je moet op die locatie naamsbekendheid opbouwen. En we konden er zelf niet meer staan, we moesten het werk overlaten aan anderen. Inmiddels zijn we die fase voorbij en hebben we ook in andere steden een goede naamsbekendheid opgebouwd. Desalniettemin hebben we dit jaar een tussenjaar genomen om aan de schaalbaarheid van ThePhoneLab te werken. Geen nieuwe locatie openen, maar de groei binnen het bedrijf maximaliseren en alles uit de winkels behalen. Met succes, want volgend jaar zullen we drie tot vier winkels in één jaar gaan openen.

Plannen zijn er binnen ThePhoneLab, maar wat zou je in de toekomst nog willen bereiken met het bedrijf?

“We hebben een BHAG gesteld, een Big Hairy Audacious Goal. Zo willen we het concept internationaal uitbreiden en in 2030 in vijf Europese landen aanwezig zijn. Om dat te kunnen bewerkstelligen hebben we nu dus een tussenjaar en willen we alles uit de winkels halen om verder te kunnen groeien.”

Je bent ThePhoneLab begonnen in je studententijd, dus al aardig wat jaren op weg. Wat zijn dan de mooiste en/of leukste dingen die je met je bedrijf hebt meegemaakt?

“Ik denk dat de mooie momenten zitten in iets bereiken met het hele team. Het motiveert wanneer je iets bereikt, maar het geeft ook een trots gevoel. Alle kleine momenten samen, maakt dat we al heel wat moois bereikt hebben. Zo hebben we nu ook autorisatie gekregen van verschillende grote merken als, OnePlus, OPPO en Apple. We zijn bijvoorbeeld de enige walk-in reparatie partner in de Benelux die smartphones van zowel OPPO als OnePlus geautoriseerd kunnen repareren. En voor deze merken zijn we gevraagd, dat geeft erkenning in de kwaliteit die wij leveren bij ThePhoneLab.”

Vorig bericht Techleap.nl start Investor Advisory Board
Volgend artikel Opbrengst Pink Ribbon actie DekaMarkt verdubbeld

Nu op WijNoordHolland