
Van links naar rechts: Magnus Hall, Cindy Kroon en Peter Smink.
Foto: Nuon, Jorrit Lousberg
Nuon, dat al bijna tien jaar onderdeel is van het Zweedse Vattenfall, zal als merk geleidelijk uit de markt verdwijnen. Voor de herkenbaarheid worden Nuon en Vattenfall voorlopig naast elkaar gebruikt.
Vattenfall heeft zichzelf als doel gesteld om fossielvrij leven mogelijk te maken binnen één generatie. Om dat breed te kunnen benaderen, over de verschillende landen heen waar Vattenfall actief is, is ervoor gekozen om Nuon en Vattenfall te verenigen in één naam.
Strategisch effectiever
Magnus Hall licht toe: â€Met deze keuze investeren we in Vattenfalls toekomst. Daarbij behouden we het goede van Nuon en versterken we dat met de voordelen die Vattenfall Nederland brengt: slagkracht, schaalgrootte en expertise – hiermee wonnen we de tender voor het eerste subsidievrije windpark op zee, Hollandse Kust Zuid. Met één naam en één boodschap zijn we strategisch en financieel effectiever. Deze verandering stoomt ons klaar voor de toekomst en voor de ontwikkelingen in de energiemarkt, die steeds groter en globaler wordt. En het laat ons commitment zien aan Nederland – we are here to stay! â€


